PROJEKTPERIOD: FEB 2020 – MAR 2021
Det uppskattade projektet Marknadslyftet har beviljats en förlängning som gör det möjligt för nya företag att få ta del av projektets kvalitetssäkrade utvecklingsmodell. Modellen har enligt forskningen visat signifikanta resultat. Första delen av Marknadslyftet kan ni läsa om i vårt magasin här. I magasinet beskriver företagen nyttan av att ha deltagit i projektet och vilka effekter det kan ge för företagen av att vara med i EU-projekt.
PROGRAMMETS INNEHÅLL
- En genomarbetad handlingsplan med fokus på business, marknadsföring och beteende. Hållbart ledarskap är integrerat genom hela processen. Handlingsplanen görs i form av ett strategitempel under en dag, vilket har varit väldigt uppskattat. Tydligt och lättillgängligt.
- En utvecklingsdag med fokus Organisatoriskt stöd
- En utvecklingsdag med fokus Tillväxtintention
- Uppföljning av handlingsplanen
Efter projektet finns det möjlighet att genomföra handlingsplanen i nätverksform med hjälp av experter, processledare och andra företag.
TIDSPLAN
Februari-december 2020
Information och rekrytering av företag.
Startmöte.
Mars-december 2020
Handlingsplan 1.0 – en heldag med konsult. Individuell dag för respektive företag.
Maj-februari 2020/2021
Handlingsplan 2.0 – en halvdag med konsult. Tidigast två månader efter Handlingsplan 1.0.
September-februari 2020/2021
Två utvecklingsdagar: Tillväxtintention samt Organisatoriskt stöd. Gemensamt med samtliga företag.
Oktober-mars 2020/2021
Avslutningsmöte – Hur går vi vidare?
MÖT FÖRETAGEN I MARKNADSLYFTET
Intervju med Treativ Reklambyrå
Intervju med Komikapp